Loading...

Ecofrost won onze KMO HR  Award 2024!

In 2024 reikten we voor de tweede keer onze Unique KMO HR  Award uit tijdens de ZoHRo Awards van #ZigZagHR. Ecofrost sleepte de award in de wacht met hun knappe hr-initiatief. Benieuwd hoe ze zelf terugblikken op hun overwinning? Ontdek hier hun unieke case & waarom je zelf niet langer hoeft te twijfelen om je hr-initiatief in te sturen!

Eigenlijk passen we alles aan wat onze medewerkers vragen. De recente vernieuwingen zijn de volgende:

  • Onze medewerkers kunnen nu ook planningen met elkaar uitwisselen, zolang ze dezelfde competenties hebben. Dit is zeer goed ontvangen.

  • We vragen nu nog vaker om hun mening over verschillende zaken, wat ze erg waarderen. Zo gaven enkele medewerkers eerder aan dat de voorgestelde hoeveelheid van 10 kg friet voor de interne aankoop te groot was. Aan het einde van het jaar hebben we hen gevraagd welk product ze liever in kleinere hoeveelheden zouden willen kopen, en dat is nu ook mogelijk.

  • Medewerkers sturen zelf veel interessante zaken in. Zo maakte een medewerker laatst een filmpje van onze frieten in Kameroen, terwijl hij op verlof was voor een thuisbezoek. We hebben dit via onze app gedeeld, en het kreeg veel likes van onze andere medewerkers.

  • Daarnaast bieden medewerkers ook hun eigen diensten aan. Bijvoorbeeld, Abdallah verkoopt kleine flesjes parfum en heeft dankzij de app al verrassend veel verkocht.

We gaan het opleidingstraject ook via de app uitschrijven, in lijn met de nieuwe FLA-wetgeving. Elke medewerker zal op basis van zijn afdeling, behoeften en persoonlijke competenties verschillende opleidingen kunnen kiezen om aan deel te nemen. Zo zorgen we ervoor dat we de vereiste minimum van vijf opleidingsdagen per persoon per jaar behalen, en dat op een uiterst aangename manier. Medewerkers kunnen zelf aangeven welke onderwerpen hen interesseren. Junioren zullen zich voornamelijk richten op de basisopleidingen, terwijl senioren de mogelijkheid krijgen om nieuwe opleidingen te volgen op basis van hun eigen interesse.

We hebben dit als zeer positief ervaren; veel mensen spraken ons erover aan. Het is een gezonde en aangename manier van employer branding. Sinds kort hebben we zelfs een awardmuur gemaakt, waar we al onze 'bekers', certificaten, en andere onderscheidingen tentoonstellen.

Appreciatie van ons intern personeel.

Het zorgt niet alleen voor teammotivatie, maar geeft ook veel persoonlijke voldoening. Zo'n award is eigenlijk de kers op de taart van jaren hard werken en voelt oprecht en ontzettend goed aan. De #ZigZagHR-avond was ook een zeer geslaagd uitje met een deel van ons team; dit is zeker voor herhaling vatbaar.